Zon, regen en sneeuw - Reisverslag uit Banner Elk, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Zon, regen en sneeuw - Reisverslag uit Banner Elk, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Zon, regen en sneeuw

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Banner Elk

Na wat langer in mijn bed te hebben gelegen, hebben we in de ochtend voor de laatste keer genoten van de hot tube.
Het was echt een geweldige tijd in de lodge en als we niet de hele reis van te voren hadden gepland hadden we hier zeker nog een nachtje gebleven, helaas ligt het niet in de buurt.

Om 11 uur gingen we weer op weg om verder de Great Smokey Mountains te verkennen.
Onderweg zijn we bij een Visitor Center gestopt. Hier bleek de Clingmans Dome gesloten te zijn, weer vanwege hevige sneeuwval. En toen we vertelde dat we naar Banner Elk gingen zij hij dat daar ook hevige sneeuw was voorspeld *slik*

Wij hebben de Newfound Gap gereden en hoe hoger we stegen, hoe kouder het werd en op een gegeven moment kwamen we ook in de sneeuw terecht. Het was wel gaaf maar ergens wel jammer dat bij elke overlook punt je niets kon zien door de dichte mist die er hing.

Na de Newfound Gap gingen we op weg naar Roaring Fork wat nogal moeilijk te vinden was.
Maar dit was wel prachtig, gezien het zo koud was, 37 fahrenheit omgerekend 3 graden hadden we niet echt veel zin om een trail te lopen dus hebben we gewoon de auto road afgereden wat overigens erg prachtig is.
In Nederland hebben we een dashboard camera gekocht voor in de auto en het is wel gaaf om al die mooie wegen te filmen.

Hierna zijn we op weg gegaan naar de plaats van bestemming voor vanavond.
Ik heb mijn autostoel naar achteren gedaan en heb lekker even mijn ogen dichtgedaan.
Niet geslapen maar wel gedoezeld was wel even lekker.
Toen we nog ongeveer 17 mijl van ons hotel waren verwijderd kwamen we ook in de sneeuw terecht.

Bij ons hotel aangekomen hoopte we dat er in de buurt wat te eten was want Ramon had geen zin om in dit weer een restaurant op te zoeken. Vooral ook omdat de wegen hier veel op en neer gaan en in het donker je geen reet kan zien.
We bleken in het restaurant daar te kunnen eten, dus wij hadden onze spullen in de kamer gezet, komen we weer bij de lobby aan, restaurant dicht, de mensen moesten nog een stukje rijden en hebben het dus eerder gesloten.
Tja waar ga je dan heen, dan maar de Mac donald's het enigste dichtstbijzijnde wat nog open was, want de rest van de restaurants in de omgeving waren ook al gesloten vanwege het slechte weer.

De 3 mijl naar de Mac Donald's duurde eindeloos..
Tot twee keer aan toe hadden mensen zich vastgereden in de sneeuw.
En wij maar denken dat het er in Nederland hysterisch aan toe gaat als de eerste sneeuw valt, nou hier is het niet veel beter..
En dat terwijl ze hier toch echt meer aan sneeuw gewend zijn.

Het blijkt morgen een slechte dag te worden en de school voor morgen is al gecancelled. Dus we hopen dat we weg kunnen komen, we hopen ook dat de plek waar we naar toe gaan niet getroffen wordt door de orkaan Sandy..
Ja ja je kan wel zeggen dat we nogal in heftige weersomstandigheden zijn terechtgekomen.

Het is hier nu aan het vriezen dus behoorlijk koud. Ach ja we hebben de extremen gehad. Van 83 fahrenheit, 29 graden naar 27 fahrenheit, -3 graden.

Tot nu toe is de sneeuw nog niet echt heel erg, alleen de wind gaat buiten wel behoorlijk te keer, maar we moeten morgen afwachten.
Ik ga nu mijn oogjes sluiten en wens jullie een goede dag toe :)