Last day - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Last day - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Last day

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

11 November 2012 | IJsland, Reykjavik

Vanochtend werd ik wakker van de wekker, dus ik vroeg aan Ramon hoe laat het was.
Ik dacht dat hij kwart voor 8 zei dus ik draaide me een beetje boos om. Ik kon namelijk niet begrijpen dat hij zo vroeg de wekker had gezet.
Toen Ramon weer begon te snurken had ik het helemaal gehad en ging ik maar uit mijn bed.
Bleek het al 11 uur te zijn, Ramon zei dat hij kwart voor 11 had gezegd maar dat had ik helemaal niet gehoord, omdat ik ook oordopjes in heb.
Werd in iedere geval zo brak wakker dat ik dacht dat het echt super vroeg nog moest zijn.

Om half 12 kwam Ramon ook het bed uit en zijn we rustig aan gaan ontbijten en douchen en rond half 1 gingen we op weg om de rest van de natuur te verkennen.
Ik had dit keer maar 2 trainingsbroeken over elkaar heen getrokken, niet heel erg charmant, maar wel effectief tegen de kou.
Want gisteren vond ik het echt niet leuk hoe koud ik het had.

We hadden besloten om nu iets meer de zuidkust te verkennen.
Dus we gingen op weg.
Maar het duurde ontzettend lang voordat we bij de eerste waterval waren, ik dacht stiekem dat het toch iets dichterbij zou zijn.

Uiteindelijk waren we dan aangekomen bij de Seljalandsfoss.
Wel een erge mooie waterval.
Je kon als je wilde er achter langs lopen maar dat hebben we niet eens geprobeerd want het was er spekglad van de ijs.

Daarna zijn we doorgereden naar de volgende waterval die wat groter was.
De Skogarfoss. Ook weer erg mooi om te zien. Op een gegeven moment stonden we zo dichtbij dat we helemaal het water van de waterval konden voelen.
Wat ook nog een voordeel was, was dat het veel minder koud was, de wind was namelijk een stuk gaan liggen dus daar waren we wel heel erg blij mee.

Daarna gingen we nog naar de Dyrholaey. Dit zou een mooie rotsformatie zijn met een gat erin.
Maar het viel mij allemaal een beetje tegen.
Het was wel gaaf om het strand hier te zien, omdat het strand bestaat hier uit zwart zand, niet dat ik denk dat je hier vaak kan zonnebaden haha.

Daarna zijn we terug naar ons appartement gereden. Het rijden duurde hier, in vergelijking met Amerika ontzettend lang, waar het twee uurtjes terugrijden was leek het echt 5 uur.
Maar goed aangekomen bij ons appartement hebben we maar besloten om een pizza te kopen.
We hadden niet zo veel zin meer om te koken en morgen kunnen we lekker op onze eigen gasfornuis gezond koken.
Groenten, groenten en nog eens groenten. Had nooit verwacht zo naar groenten te verlangen haha.

Morgen moeten we heel vroeg opstaan omdat onze vlucht om 8 uur vertrekt en helaas ligt Reykjavik iets verder van het vliegveld af dan we hadden verwacht.

Vandaag vond ik iets minder leuk dan gisteren.
Maar of ik ooit nog naar IJsland ga weet ik niet.
Ben er nog niet echt denderend enthousiast over.
Maar ik blijf er bij dat het waarschijnlijk ook door de kou komt, want daar kan ik echt heel slecht tegen.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Amerika

Lekker een maand op reis in Amerika..

Recente Reisverslagen:

12 November 2012

Back in Holland

11 November 2012

Last day

11 November 2012

Ice(cold)land

09 November 2012

Still awake?

09 November 2012

Iceland here we come
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 38335

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: