Yeah baby San Fransisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Yeah baby San Fransisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Yeah baby San Fransisco

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

18 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend had Ramon om 8 uur de wekker gezet, maar omdat het hotel aan een hele drukke weg lag had ik niet super geslapen. Dus ik dacht ik draai me nog even om, verkeerd gedacht want Ramon dacht hetzelfde en die maakte mijn favoriete geluid weer.
Dus toen had ik maar besloten om onder de douche wakker te worden.
Dat is gelukkig aardig gelukt.

Bij het ontbijt kwamen we wel twee hele erge vreemde mensen tegen.
Een man en een vrouw. De man douwde gewoon toast in de toaster terwijl er al iets inzat van een ander meisje.
Toen die dat had gedaan ging die achter de computer zitten en vergat die heel zijn toast. Ik heb het er maar uitgehaald en op een bordje gegooid zodat ik ook nog kon toasten.
Die vrouw nam een hele verzameling dingen mee van het ontbijt.
Echt Ramon en ik keken onze ogen uit.
Te bizar!

Na het ontbijt heeft Ramon op de computer Alcatraz geboekt want daar gaan we morgen heen.
Daarnaast heeft hij ook nog gekeken waar we fietsen konden huren want we wilde graag over de Golden Gate Bridge fietsen.

Meteen het adres ingevoerd en op naar San Fransisco. Binnen een uur waren we er al en om half elf zaten we al op de fiets.
Naar de brug toe fietsen was al een pokke eind. Vooral omdat het behoorlijk omhoog ging. Ik heb wel alles gefietst, Ramon heeft op sommige punten afgestapt..
Woohooo wat ben ik toch weer goed :p
Al was ik wel helemaal buiten adem en eenmaal boven moest ik toch echt even op adem komen.
Het was echt geweldig om over de Golden Gate Bridge te fietsen.
Het heeft wel wat moet ik eerlijk zeggen.
Natuurlijk heel veel foto's gemaakt.
Het voordeel van omhoog gaan is dat je op een gegeven moment ook weer omlaag moet. Dus de weg na de brug ging stukken sneller want die ging helemaal omlaag.
Daar zijn we aangekomen in het stadje Sausalito. Schattig stadje.

Daar beetje rondgelopen en wat shirtjes gekocht :P
Het leuke was dat er ook een straatartiest was met een vogel. Was zo lief hij liet die vogel op de mensen staan. Bij mij nam die zonnepitten uit mijn mond. Echt lief en bij Ramon stond die op zijn schouder.
Ramon vond het alleen helemaal niets echt lag helemaal dubbel. Te komisch gewoon.

Nadat we uitgekeken waren hebben we de ferry teruggenomen. Dat was nog best een stuk want het duurde 20 tot 25 minuten voordat we aan de overkant waren.

Aan de overkant gekomen zijn we doorgefietst naar Pier 39. Daar hebben we heel erg laat geluncht in het Hard Rock Cafe namelijk pas om half 4.
Bij Pier 39 hebben we door de winkelstraat gelopen en ja weer dingen gekocht. Gelukkig gaan we hier in San Fransisco voor een nieuwe tas kijken :p
Ik wilde ook even de zeeleeuwen zien.
Wat een geweld zeg. Als je wilt weten hoe je echt lepeltje lepeltje wilt liggen moet je even kijken naar hoe die zeeleeuwen het doen echt niet te geloven. Je zou maar onderop liggen ik heb echt medelijden met diegene :p

Daarna zijn we teruggefietst naar het verhuurbedrijf op de terugweg ging er nog iemand op zijn bek op de fiets.
Echt sommige zijn echt gevaarlijk hier met fietsen. Gewoon afslaan zonder achterom te kijken of er iemand anders aankomt.
Ik had bijna zelf kunnen verongeluken door de mensen die niet kunnen fietsen haha.
Het is echt bizar dat ze hier aan alle mensen fietsen mogen verhuren.
Want ze hebben hier niet zoals in Nederland mooie fietspaden je fietst gewoon naast de auto's en mensen die hier totaal geen fiets gewend zijn. Is gewoon levensgevaarlijk.

Nadat we de fietsen hadden ingeleverd zijn we met de auto naar ons hotel gereden. Het is een bijzonder hotel. Echt heel erg anders dan we gewend zijn.
Helaas dit keer ook weer aan een drukke straat maar ja het is een hotel er staat een bed in dus ik vind het allemaal prima.

Vanavond hebben we eindelijk echt een hele wedstrijd afgekeken tussen de Yankees en de Angels.
En wat voor een wedstrijd. Dat was echt pas spannend.
Helaas hebben de Yankees gewonnnen niet dat ik niet voor de Yankees ben. Maar Ramon en ik willen in Los Angeles graag een wedstrijd van de Angels tegen de Yankees volgen en dan moeten de Angels wel een keer gaan winnen.
Anders wordt het waarschijnlijk de Dodgers tegen de Phillies als die dan nog spelen want die zijn eerder begonnen.
Het is nog allemaal afwachten.
Pas na tienen zijn we nog een broodje bij de Subway gaan halen.

Morgen gaan we naar Alcatraz, Coit Tower en Chinatown.
Ik heb er nu al zin in :D:D

  • 18 Oktober 2009 - 07:42

    Robbert:

    Man! Ik ben nu al 4 keer bij de Golden Gate geweest en iedere keer is de beroemde mist er niet...

    Ik ben blij dat de Yankees hebben gewonnen. Ze spelen de volgende 2 en wellicht de volgende 3 in LA (maandag, dinsdag en donderdag).

    De dodgers spelen thuis op vrijdag en zaterdag (beiden nog niet zeker).

    Alle kansen dus nog ;-)

  • 19 Oktober 2009 - 17:37

    Ronald:

    Lekker heuveltje op fitesen is dat he. Hebben het 2 jaar geleden ook gedaan. Wanneer je uiteindelijk over de brug heen fietst is het wel de moeite waard.

  • 19 Oktober 2009 - 17:39

    Ronald:

    Naar coit tower lekker even de trap nemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

PHOENIX

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Back To Reality

30 Oktober 2009

Toch nog maar een tas

29 Oktober 2009

Arizona Wildcats

28 Oktober 2009

407 mijl is echt lang

27 Oktober 2009

Laatste dag San Diego
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 38378

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: