Alcatraz - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Alcatraz - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Alcatraz

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

19 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend moesten we redelijk vroeg opstaan want we hadden de trip naar Alcatraz al om half 11 geboekt zodat we nog wat aan onze dag over hadden.

Aangezien er dit keer geen ontbijt was inbegrepen bij het hotel hebben we ontbeten bij de Denny's, hier kan je behoorlijk goed eten.
Daarna zijn we met de tram naar de pier gereden.
Met de boot gingen we richting Alcatraz.

Daar aangekomen hebben we meegelopen met een tour 200 years over the rock. Het duurde ongeveer een uur en het was erg interessant. De hele geschiedenis werd verteld.
Want het is niet alleen maar een gevangenis geweest waar het nu zo onwijs bekend van is. Het is ook een fort geweest om schepen tegen te houden die goud wilde stelen toen bekend werd dat dat in San Fransisco was.
Het is een militaire basis geweest.
Het is een gevangenis geweest
En indianen probeerde toen de gevangenis was gesloten het eiland te kaapen om het hun plaats te maken.

Ik kan ook haast niet geloven maar Alcatraz herborg niet alleen gevangen maar de gevangenisbewaarders met hun hele gezin woonde daar.
Er waren huizen voor die gezinnen en de kinderen gingen elke dag met de boot naar school want die was niet op het eiland.

Na de toer zijn we naar het cellhouse gegaan waar we een audio toer hebben gedaan en wat wel chill was, was dat de audio toer in het Nederlands was.
Dit was ook weer erg indrukwekkend. Hier hoorde je echt mensen die op Alcatraz gevangen hebben gezeten en die er hebben gewerkt. Je hoorde het geluid zoals dat vroeger in de gevangenis er aan toe ging. Je kon je zo erg goed inbeelden hoe het was om op Alcatraz te zitten. En geloof me dat was geen pretje zoals ik het heb gehoord.

Na de audio toer hebben we wat foto's gemaakt en nog zelf wat rond gekeken.
Alleen we waren wel allebei erg optimistisch geweest met onze kleding.
We hadden allebei slippers een korte broek en een tshirt aan.
Ik was blij dat ik een trui had meegenomen. Op advies van Ramon zal ik er maar bij zeggen.
Ik had het echt steenkoud.

We hebben ook nog een film gekeken. INndie filmn kwam er ook een vrouw in voor die als kind op Alcatraz had gewoond. Ze zei dat ze het een geweldige tijd vond, ik kan het haast niet geloven moet er eerlijk gezegd niet aandenken. Maar ja vroeger was alles wel anders dan nu.

We gingen terug rond 2 uur.
Daar zijn we op de bus gestapt richting sixtt street vlakbij ons hotel.
Onderweg hebben we dit keer eindelijk een tas gekocht. En wat voor een :p Echt een super grote.
Dus nu hebben we weer genoeg ruimte om onze spullen in op te bergen.

Bij de Subway hebben we even geluncht.
Daarna zijn we naar ons hotel teruggkeerd. Daar heeft Ramon even gevraagd waar een restaurant zat waar we pasta konden eten.
Ook was Ramon benieuwd naar de dakloze mensen op straat of die gevaarlijk waren of dat je er voor moest oppassen. De vrouw bij de receptie woont zelf in de buurt en heeft zelf nooit problemen er mee gehad dus dat is wel een gerustgestelde gedachte want er lopen hier heeeeel erg veel rond omdat het klimaat hier erg warm is.
En als je dakloos bent is dat natuurlijk erg gunstig.

In de kamer hebben we even snel warmere kleding aangetrokken en even wat opgewamrmd.

Daarna hadden we besloten om naar Coit Tower te gaan.
Alleen onderweg duurde het vet lang voordat de Cable Car kwam wij vermoeden dat die stuk was.
Aangezien het al 5 uur was en Coit Tower om 6 uur dichtgaat hadden we besloten om naar Chinatown te gaan.

Daar aangekomen had ik er iets meer van verwacht.
Het was aan de ene kant wel bijzonder want opeens praat niemand meer engels maar chinees en het rook er ook heel erg apart.
Verder gelopen kwamen we in een Italiaanse buurt. Wel komisch om allemaal te zien. Daarna kwamen we weer in Chinatown.
Daar zag Ramon een ijstent en hij heeft me weer kunnen overhalen. GRRRR...
Al was het wel weer verrukkelijk.

Dit keer kwamen we in het echte goede gedeelte van Chinatown waar meer de winkels zaten met echte souvenirs.
Wat een prachtige zwaarden.
Het is dat ik er niet eentje kan kopen omdat ik die never nooit door de douane krijg maar ze zijn echt prachtig.

Nadat we Chinatown helemaal hebben doorgelopen wilde Ramon nog even naar de boekzaak die hij had gezien bij Union Square
Daar hebben we heel lang gezeten. Ongeveer een uur en ik heb helemaal niet doorgehad dat de tijd zo snel was gegaan.
Twee softbalboeken gekocht en Ramon 3 honkbalboeken.
Je kan maar nooit genoeg weten van het spelletje.
We hebben ook een kalender gekocht van honkbal. Wel leuk.
Wat me wel opvalt is dat mensen gewoon in de boekwinkel zitten te lezen. Het lijkt net een bibliotheek. Dat vond ik wel apart.
In de bookstore was er ook een man die zo enthousiast was over vechtsport dat hij ons alles er over vertelde. Wel leuk hoor dat hij zo enthousiast was maar ik had niet bepaald veel zin in om de hele geschiedenis van hem te horen.

Na de bookstore zijn we naar het Italiaanse restaurant gegaan wat ons was aangeraden.
Weer heerlijk gegeten Ramon had gewoon spaghetti meatball.
En ik had tortelinni met kaas en vlees en pesto saus.
Het was echt heerlijk alleen voor mij echt teveel.

Daarna zijn we teruggekeerd naar het hotel want het was al 9 uur nadat we klaar waren met eten.

Morgen breekt eindelijk de dag aan dat ik met dolfijnen ga zwemmen. Ik heb er echt super veel zin in en kan haast niet wachten :D:D:D

  • 19 Oktober 2009 - 12:51

    Wendy:

    Helleeu! Ziet er indrukwekkend uit, ook de foto's van de brug. Geniet van de komende anderhalve week! :D maar dat zal vast wel lukken. xoxo Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

PHOENIX

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Back To Reality

30 Oktober 2009

Toch nog maar een tas

29 Oktober 2009

Arizona Wildcats

28 Oktober 2009

407 mijl is echt lang

27 Oktober 2009

Laatste dag San Diego
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 38388

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: