Universal Studios - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

24 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag wilde ik vroeg opstaan omdat Universal Studios op het programma stond en ik ben van mening dat als je naar een pretpark gaat je een beetje op tijd moet gaan omdat anders de tijd erg snel voorbij gaat.
Alleen toen de wekker ging had ik erg veel moeite om mijn bed uit te komen aangezien het de avond er voor voor mij doen veelste laat was :p

Maar na een hele lange douche was ik wat wakkerder en kon ik op weg voor het ontbijt. Again bij de Denny's eigenlijk moeten ze in Nederland ook hash browns hebben die dingen zijn echt lekker :p

Na het ontbijt zijn we doorgereden naar Universal Studios. We kregen bijna een duurdere parkeerkaart aangesmeerd want het zou 13 minuten lopen naar het park zijn ik vond dat allemaal prima dus uiteindelijk besloten om gewoon een goedkope kaart te kopen.
En het was echt geen 13 minuten want binnnen 5 minuten waren we al bij de Universal Walk een straat met allemaal winkels.
Eenmaal in het park zijn we meteen naar de Lower Lot gegaan dit was door iemand aangeraden om helemaal aan het einde van het park te gaan zodat de wachttijden minder lang waren.
De eerste attractie was Jurrasic Park een waterbaan. Echt mooi gedaan en je kan het echt wel een splash noemen we gingen bijna stijl naar beneden.
84 foot dus ongeveer 25 meter dat vond ik zelfs eng :p
Dus kan je nagaan hoe Ramon zich voelde.
Ik zelf ben daarna in mijn eentje in Mummy the ride gegaan was een achtbaan en Ramon had daar niet bepaald veel zin in.
Ik zelf wil natuurlijk geen achtbaan overslaan.
Hij was wel vet en ik kan goed begrijpen dat Ramon er niet in wilde.

Daarna zijn we naar een special effects show gegaan daar lieten ze zien hoe ze special effects deden echt interessant.
En ze maakte ook veel gebruik van het publiek dat was ook wel erg komisch.

Daarna zijn we naa de backdraft gegaan een show met vuur.
Daar lieten ze ook een deel van de film zien hoe het gemaakt is. Die film is gewoon helemaal met vuur opgenomen en is praktisch niet met special effects gedaan dat is wel bijzonder.

Na dit alles zijn we omhoog gegaan naar de Upper Lot omdat we alles hadden gedaan bij de Lower Lot.
Daar gingen we als eerste naar Shrek 4D. Echt mooi gedaan daar laten ze zien dat Lord Fareqouad is opgegeten en hoe die als geest Fiona probeert te doden zodat hij de koning van de onderwereld wordt en dat alles in 4D is echt te gek!!

Na de show heeft Ramon wat gegeten ik had niet echt honger en was een beetje misselijk dus ik heb niets genomen.
Na het eten zijn we meteen naar de Universal Studio Tour gegaan daar ging je met en treintje achter de schermen echt super vet want je kwam gewoon langs decors van echt filmns die daar zijn opgenomen.
Series als Ghost Whisperer, Heroes en Desperate Housewives.
En films als King Kong, War of the Worlds, How The Grinch Stole Christmas en nog veel meer echt vet om te zien omdat je gewoon echt beelden ziet die je in de films ook hebt gezien.

Na de tour zijn we meteen verder gegaan naar een andere show namelijk Waterworld we zaten in de Scarzone dus de zone waar je nat in kan worden en dat heb ik ook geweten ook.
Ik was zeiknat aangezien een jet ski een golf van water over ons heen gooide.
Dit was echt een super mooie show met echte acteurs waarvan eentje van CSI Miami en eentje van CSI New York hoezo vet!!

Daarna direct doorgelopen naar Animal Actors daar kreeg je de dieren te zien die in verschillende films hadden gezien. De vogels uit Evan Almighty, de hond uit Mary and Me, honden uit Hotel Dogs en ook een aap echter super vet om te zien hoe alle beesten het super goed deden van apen en honden kan ik het wel begrijpen maar er waren ook ratten en een varken en katten echt leuk :D

Als laatste wilde we nog naar de Simpsons Ride het wachten duurde erg lang en het was erg ongeorganiseerd wat ik totaal niet gewend ben van Amerikanen.
Maar uiteindelijk vond ik het de moeite wel waard het was een simulator. Ramon heeft bijna de hele rit zijn ogen dichtgehad want hij houdt daar totaal niet van.
Ik vond het echt super vet.

Het park zou om 5 uur sluiten en wij zijn uiteindelijk er pas om half zes ofzo uit gegaan misschien nog wel later.
In de avond zouden Halloween Horror Nights zijn.
Ik wilde aan de ene kant daar ook wel naartoe maar dat is leuker met vriendinnnen :p

Na dit alles zijn we teruggereden naar het hotel.
Ik wilde me even omkleden omdat ik het ijskoud had, mijn kleding was dan wel opgedroogd maar mijn schoenen waren nog zeiknat en ik wilde een lange broek aan.

Daarna hadden we besloten om bij een On The Border restaurant te eten maar toen we daar aankwamen konden we het nergens vinden.
Dus toch maar een ander restaurant namelijk Wood Ranch.
We kregen een pieper mee omdat de wachttijd nog al lang was.
Dus maar even gewinkelt nog.
Weer softbal en honkbalboeken gekocht en shirts en ik heb nu ook een super lieve Stitch knuffel ik kon hem gewoon niet laten liggen :P
Hij riep naar me dat ik hem mee moest nemen :p

Na heel lang gewacht te hebben ging Ramon toch maar even navraag doen want om 9 uur en je laaste eten in de ochtend te hebben gehad heb ik toch wel een beetje honger.
Hij bleek ons al 20 minuten eerder te hebben opgepiept maar ik heb helemaal niets gezien of gevoeld dus dat was dus weer lekker.
Wel heerlijk gegeten en erg veel :p

Na het eten meteen teruggekeerd naar het motel. Ik wil vanavond vroeg naar bed al is het nu alweer bijna half 12 :p
Morgen gaan we op weg naar San Diego en gaan we mijn knuppel ophalen hopelijk is die goed want daar ben ik een beetje bang voor..

  • 24 Oktober 2009 - 06:40

    Wendy:

    wat een bangerik die broer van mij... :-D

  • 24 Oktober 2009 - 09:22

    Maurice:

    Hey Nadia en Ramon,
    Tot wanneer zijn jullie in San Diego??? Wij komen dinsdag in de loop van de middag aan....
    Ik sms wel ff, wie weet kunnen we iets afspreken als jullie er nog zijn!!!
    Heel veel plezier!!!

  • 25 Oktober 2009 - 05:08

    Indy:

    wil je tegen ome ramon zeggen dat ie ook cadeautjes voor ons koopt? ook voor mijn zus hè. dat is leuk. ook voor onze hond.

  • 25 Oktober 2009 - 08:25

    Ronald:

    Hash Brown heb je hier ook alleen heet het rosti.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Mijn eerste reis

PHOENIX

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Back To Reality

30 Oktober 2009

Toch nog maar een tas

29 Oktober 2009

Arizona Wildcats

28 Oktober 2009

407 mijl is echt lang

27 Oktober 2009

Laatste dag San Diego
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 38380

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: