Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon National Park

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

10 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Kanab

Vanochtend redelijk vroeg opgestaan. Het hotel waar we vannacht hebben geslapen was niet echt een top hotel.
Ontbijt was niet super ze hadden geen lift en op het moment dat we aankwamen was het licht op onze hal gewoon uit dus moesten we in het donker onze kamer opzoeken.
Maar het was maar voor 1 nachtje en rond half 10 zaten we in de auto op weg naar Bryce Canyon National Park.

We hadden gisteren maar besloten om alleen Bryce Canyon National Park te doen en morgen pas Zion voordat we naar Las Vegas gaan :D
In eerste instantie zou het 4,5 uur rijden zijn maar kennelijk kon de TomTom de weg niet echt goed uitrekenen want we hebben er in totaal 4 uur over gedaan.

We kwamen daar dus rond kwart voor twee aan.
Erg handig dat we een annual pass hebben gekocht want nu kunnen we voor 80 dollar heel veel nationale parken in Amerika bezoeken. Anders waren we voor 1 dag al 25 dollar kwijt geweest.

Het was echt een super mooi park.
We begonnen bij het tweede punt Sunset Point. Hier kon je een heel eind naar beneden hiken. Alleen het probleem was dat het erg stijl was dus halverwege ben ik maar weer teruggkeerd omdat ik wist dat als ik helemaal naar beneden zou gaan de weg omhoog erg zwaar zou worden.
Ramon was niet naar beneden gegaan want die had zijn slippers aan en om dan op zo een weg naar beneden te gaan is niet echt aan te raden.
Ik was ook niet erg slim want ik had mijn mooie nieuwe witte schoenen aan omdat het zo mooi weer was, uiteindelijk maar besloten om andere schoenen aan te doen ook al zag dat er niet uit :p

Daarna zijn we doorgereden naar Bryce Point maar omdat daar 3 bussen stonden zijn we maar naar een andere punt gereden want dat is me wel een beetje te veel van het goede.
Uitgekeken bij Paria View.

Daarna een heel stuk naar boven gereden naar Swamp Canyon.
Hier kon je ook helemaal naar beneden hiken. Ramon haakte al redelijk snel af want aan het begin stond er een waarschwuing voor beren. Dit vond ik wel een uitdaging dus ik ben in mijn eentje wat verder gelopen weer niet helemaal tot het einde want dat was weer een klere eind lopen. Maar het is altijd wel mooier als je iets meer naar beneden gaat.

Boven gekomen zijn we doorgereden naar Farview Point waar je lopend naar Piracy Point kon lopen.
Dit was een korte wandeling en van een ander punt kan het er soms heel erg anders uitzien.

Daarna naar twee uitkijkpunten gegaan Natural Bridge en Aqua Canyon.
Daarna hadden we besloten om twee punten over te slaan en helemaal naar het einde te rijden Rainbow Point vanaf hier kon je naar Yovimpa Point lopen en we hebben meteen een hike gelopen van ongeveer 1 mile.

Op de terugweg hebben we nog de laatste twee uitzichtpunten gedaan. Black Birch Canyon en Ponderosa Canyon.
Als laatse wilde ik toch nog naar Bryce Point gaan.
Was echt super mooi uitzicht maar het was ook stukken kouder geworden dus ik was ook redelijk snel weer in de auto want ik had het echt super koud.

Uiteindelijk hebben we toch nog 4 uur in het park doorgebracht, de tijd gaat echt zo snel voor je het weet is het al weer voorbij. Erg jammer :p
Het was ongeveer nog een uurtje naar het hotel rijden. Daar aangekomen duurde her een halfuur voordat we eindelijk waren ingecheckt want ze werkte nog met een oud systeem dus dat was wel zeer onhandig.
Ik heb in de tussentijd maar de grote troep uit onze auto opgeruimd zodat we iets meer ruimte zouden hebben.

Nadat Ramon eindelijk had ingecheckt zijn we even snel langs de PizzaHut gereden en hebben we gewoon op onze hotelkamer gegeten. Die we hebben genuttigd onder het genot van een honkbalwedstrijd want die zijn hier natuurlijk gewoon live op tv.

Ik ben echt helemaal gesloopt en ga snel mijn bedje opzoeken omdat het morgen ook niet echt een rustige dag gaat worden.
Op naar Las Vegas!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kanab

Mijn eerste reis

PHOENIX

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Back To Reality

30 Oktober 2009

Toch nog maar een tas

29 Oktober 2009

Arizona Wildcats

28 Oktober 2009

407 mijl is echt lang

27 Oktober 2009

Laatste dag San Diego
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 38427

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: