Seqouia - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Seqouia - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Seqouia

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

16 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vanochtend had Ramon al de wekker om 7 uur gezet omdat we hadden besloten om een beetje vroeg op te staan zodat we een beetje vroeg in het natuurpark zouden zijn.
Dus om half elf waren we al in Seqouia.

Voor het park zijn we nog gestopt op een punt waar Ramon vorig jaar ook was gestopt omdat daar een wilde beek/rivier stroomde. Wel leuk om wat foto's te maken.

Het was een behoorlijk eind weer rijden in het park.
We zijn op een paar overzichtspunten gestopt en je had echt een geweldig mooi uitzicht.

Op weg naar boven hebben we echt iets geweldigs gezien. We kwamen namelijk een beer tegen. Een echte wilde beer. Het was zo vet om te zien hij was maar 10 meter van onze auto af. Was echt zeker een halfuur super enhousiast.
Ik heb een beer gezien, een echte beer :p
En nee niet eentje zoals in de dierentuin :p

Bij Giant Forest zijn we gestopt en hebben we een trail gelopen van 0,6 mile. Het was wel grappig want op de route hadden ze allemaal borden neergezet met informatie over de seqouia bomen. Best interessant om te lezen. Want die bomen zijn echt super groot.
Daarna zijn we verder gegaan en zijn we gestopt bij een ander punt om naar de Sherman Tree te gaan. Alleen hadden ze de trail veranderd want nu moesten we 0,5 mile naar beneden, dat is niet echt het probleem, alleen de weg naar boven is dan wel heel erg zwaar. Onderweg naar beneden zagen we weer een beer. Deze keer wat verder en er was ook veel bekijks naar maar wel vet om op 1 dag 2 beren te zien. Dat zie je niet zo vaak :D
De boom was wel vet om te zien ik heb gewoon de grootste boom op aarde gezien :p
En zeker weten dat die groot was.
Vergeleken met die boom was ik een mier.

Terug naar boven begonnen we best wel honger te krijgen maar omdat er niet zo snel wat te eten was hebben we de chips zak maar opgegeten.
Later zijn we wel wat tegengekomen en kwamen we terecht in een bijbelkamp.
Daar konden we wel wat eten dus dat hebben we ook gedaan.

De tijd was al behoorlijk snel gegaan want het was al 4 uur.
Verder wilde we eigenlijk doorgaan naar Kings Canyon maar we hadden allebei niet echt super veel zin meer. Wel nog gekeken bij Kings Canyon Overlook en daarna vonden we het wel prima.
Verder gereden naar Fresno en van Fresno naar Oakhurst waar we naar een Best Western wilde maar daar waren alle kamers volgeboekt.
Dus terug naar het begin van het stadje gereden waar een American's Best Value Inn zat.
Allemaal prima als ik maar kan slapen :p

Lekker honkbal op tv gekeken de Dodgers tegen de Phillies.
Alleen het duurde wel erg lang en we hadden nog niet gegeten. Toen in de achste inning de Phillies een homerun sloegen hadden we wel genoeg gezien en gingen we dit keer naar een Chinees restaurant.
Erg lekker maar weer belachelijk veel.
Wij zijn gewend dat je tussen bami of rijst kiest maar hier krijg je het gewoon allebei haha.

Morgen gaan we naar Yosemite park en daarna richting San Fransisco of we morgen ook aankomen in San Fransisco weet ik nog niet omdat het nog best een eindje rijden is maar dat zullen we morgen wel weer zien.

• 16 Oktober 2009 - 07:14

Maurice:

Whooow!!! Dat is gaaf zeg die beer!!! kijken jullie wel uit??
    hahaha!!!

• 16 Oktober 2009 - 07:28

Wendy:

Net als Bassie & Adriaan tussen die grote bomen. :-D

• 16 Oktober 2009 - 09:00

Roger:

Je ziet toch elke dag een beer??
    Een heerlijke zachte lieve gezellige knuffelbeer.

• 16 Oktober 2009 - 16:59

Ronald:

Mazzelaars. Enige beer die de afgelopen jaren hebben gezien is diegene die knuffelbeer.

• 16 Oktober 2009 - 18:02

Robbert:

Jaloers!!! Wij hebben er tig jaar over gedaan om onze eerste beer te spotten... En dan 2 op 1 dag. Echt, STINKEND jaloers...

• 17 Oktober 2009 - 05:46

Hans:

Mooie foto's van die beer, wel t raam vd auto dichtdoen he.
    en schitterende sequoia's daar :)

• 17 Oktober 2009 - 12:18

Dick Jacques:

Jullie genieten heel erg van de lokale dieren van groot tot klein maar die grote maken de meeste indruk. De grootste die wij gezien hadden was een hert.Dus dit is veel beter.
    Geniet nog veel groetjes Dick