Yosemite National Park - Reisverslag uit Pleasanton, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Pleasanton, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

17 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Pleasanton

Vanochtend was ik al vroeg wakker want ik had echt belachelijk slecht geslapen. Had erg veel last van die lieve zachte knuffelbeer want die kan wel erg veel lawaai maken als die slaapt :p

Maar dat betekende ook dat we vroeg naar het park konden want vandaag stond in de planning om naar Yosemite National Park te gaan.

Eenmaal in het park aangekomen was het nog een klere eind rijden naar het Yosemite gedeelte en door wegwerkzaamheden sloegen we een verkeerde weg in richting glacier point. Aangezien het erg moeilijk was om te keren hebben we besloten om door te rijden en af te wachten wat daar te zien zou zijn.
Het was zeker de moeite waard je had een prachtig uitzicht.
En Robbert misschien voor jouw leuk om te horen, dat pokke eind dat jij vorig jaar naar boven hebt gelopen om die prachtige waterval te zien. Wij konden de waterval vanaf dat punt geweldig zien. Was erg mooi.
En dat zonder stijle wegen omhoog te lopen ;)

Na Glacier Point zijn we teruggereden en hebben we wel de goede weg genomen naar Yosemite want we wilde net zoals Ramon vorig jaar had gedaan fietsen.
Nu kan ik opzich wel begrijpen dat Amerikanen niet kunnen fietsen als je zo een fiets krijgt. Als ik in Nederland op zo een fiets moet leren fietsen zal ik dat denk ik ook erg moeilijk vinden. Het stuur stond namelijk erg apart.
We hebben een behoorlijk stuk gefietst.
Eerst gingen we naar Mirror Lake.
Wel mooi. En ik had super lief contact met een eekhoorn. Alleen ik had in Zion een foto gezien van iemand die door een eekhoorn was gebeten dus elke keer als dat beest iets te dichtbij kwam deed ik mijn hoofd wel omhoog heb namelijk niet veel zin om door zo een beest gebeten te worden.
Een keer ziekenhuis is voor mij ruim voldoende ;)

Vanaf Mirror Lake zijn we doorgefietst naar Happy Isles. Ook wel leuk om te zien. Daar hebben we wel stout gedaan want we hebben op wegen gefietst wat eigenlijk helemaal niet mag maar we hadden geen zin om weer onze fietsen net zoals bij Mirror Lake neer te zetten en dan nog eens 0,6 mile te lopen. We hebben toch niet voor niets fietsen gehuurd.
Dat een Amerikaan niet op een ongepaveid pad kan fietsen kan ik begrijpen maar ik ben een Hollander.

Nadat we daar naartoe waren geweest zijn we het rondje afgefietst en hebben we de fietsen weer ingeleverd.

Daarna zijn we met de auto richting San Fransisco gaan rijden.
Ramon heeft wel een erg bijzonder rijgedrag. Op de bergweggetjes gaat die klere hard en denkt hij net alsof die op het circuit is en op de gewone wegen houdt hij is elke keer super netjes aan de snelheid.
Snap ik het of snap jij het haha...

Ramon heeft San Fransisco niet gehaald dus zijn we terechtgekomen in Pleasanton.
Bij de receptie dacht de receptioniste dat hij Ramon ergens van kende.
Nee Ramon is nog steeds geen worstelaar net zoals vorig jaar :p

We hebben weer aardig laat gegeten en omdat we vroeg hadden geluncht smaakte het eten nog lekkerder dan normaal.
Dit keer hebben we weer bij een On The Border mexicaans restaurant gegeten.
Vorige keer was dat ons super goed bevallen en ook deze keer was het eten weer verrukkelijk.
Daarnaast werd ik toch door een lekker ding bediend. Damm he was hot ;)

Morgen gaan we wel naar San Fransisco. Wat we precies gaan doen weten we nog niet. Dat moeten we nog even bedenken.
Jullie horen snel van me

  • 17 Oktober 2009 - 05:49

    Hans:

    dat zijn idd wel hele aparte fietsen, zonder versnellingen lijkt wel

  • 17 Oktober 2009 - 09:14

    Wendy:

    Heey Nadia! :D Je foto's zien er weer prachtig uit. Echt super dat je naar San Fransisco gaat! Ik ben echt jaloers .. de stad waar full house is opgenomen ;) geniet van de steile wegen en de trams :p xoxo Wendy

  • 18 Oktober 2009 - 07:37

    Robbert:

    Hmmm... Dat had ik dus mooi moeten weten. Had ik er niet voor hoeven lopen ;-(

    Wel voorzichtig zijn met die fietsen; ben vorig jaar hard op m'n bek gegaan toen de ketting brak en tussen de spaken sloeg... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pleasanton

Mijn eerste reis

PHOENIX

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Back To Reality

30 Oktober 2009

Toch nog maar een tas

29 Oktober 2009

Arizona Wildcats

28 Oktober 2009

407 mijl is echt lang

27 Oktober 2009

Laatste dag San Diego
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 38386

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: