I love dolpins - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu I love dolpins - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

I love dolpins

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

20 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend was het again vroeg opstaan maar voor mij voor een heel erg goed doel.
De dag was namelijk aangebroken dat ik met dolfijnen ging zwemmen :D:D

Snel wat gegeten en om half 9 zaten we in de auto op weg naar Six Flags in Vallejo waar het programma plaats zou vinden.
We waren er erg vroeg en het park bleek gesloten te zijn wel jammer want we hadden ook voor de toegang betaald.
Na lang wachten was het eindelijk zover. Er was ook een Duits gezin waarvan een meisje ook mee zou doen met het programma.

Eerst kregen we zeg maar les over dolfijnen in the classroom.
Erg interessant om zoveel informatie te krijgen over dolfijnen.
Dit duurde ongeveer een uur.
Ook kregen we een boekje mee waarin heel veel informatie over de dolfijnen staat.
De dolfijnen waar wij mee zouden zwemmen heten Mavrick, Terry, Maddy en Cutis.
Over Cutis staat een filmpje op youtube hoe die van de dood is gered namelijk: http://www.youtube.com/watch?v=jFS-zcYP1-w
En ook de geboorte van Mavrick namelijk:

Daarna was het natuurlijk tijd voor het meeste spannende gedeelte waar ik heel erg naar toe had geleefd.
We moesten eerst een wetsuit en booties aandoen van het park en daarna zijn we naar het bassin gelopen.
Daar hebben we onze trainer ontmoet Ricky super aardige kerel die zelf ook heel erg enthousiast was dus dat was erg leuk.

Eerst riep hij een mannelijke dolfijn van 3,5 jaar oud die Maverick heette. Die mochten we aanraken en aaien.
Het is een zeer bijzonder gevoel de huid van een dolfijn.
Hij ging ook voor ons zingen dat was echt een super lief geluid.
Daarna kwam de andere dolfijn die hebben we ook geaaid en vis gevoerd.
Daarna moesten we naar de overkant zwemmen en daar zijn wat foto's gemaakt dat we hem vast hadden.
Die dolfijn was pas 1,5 jaar oud zou bijna 2 jaar worden dus was net een beetje aan het leren hoe die met mensen moest omgaan. Ze heette Maddy
Al deed ze het super goed :)
Echt leuke foto's uit voort gekomen.
Daarna zijn we weer naar de andere kant gezwommen en daar hebben we meegelift aan de vin van de dolfijn.
In het begin verzoop ik bijna :p maar daarna had ik de slag te pakken.
Het was echt super vet en ik ben super blij dat ik het heb gedaan.
Helaas was de waterinteractie wel heel erg snel afgelopen.
Met de andere dolfijnen hebben we niets gedaan.
Als ik ooit weer naar Amerika ga zal ik denk ik een hele dag doen.
Maar dit was al een ervaring opzich echt geweldig.
Ik heb 4 officiele foto's nu en Ramon heeft er ook heeeeel erg veeeel gemaakt.

Na dit alles kregen we ook nog goed bericht want we krijgen het geld dat we voor het park hebben betaald terug omdat het park gesloten was en we dus ook niets aan de toegang hadden.
Dat is wel gunstig.

Hierna zijn we weer teruggereden naar San Frnasisco en zijn we direct doorgereden naar Coit Tower.
En nee Ronald niet gelopen :p
Het was wel bijzonder want je had een heel mooi uitzicht over San Fransisco.
Ik zelf wilde ook nog even door Lombard Street rijden want dat hebben ze wel heel erg leuk gemaakt.
Zie de foto maar.

Daarna teruggkeerd naar het hotel en aan de overkant bij de Subway even geluncht.
Daarna wilde we dit keer eindelijk de cable car gaan nemen maar ook dit keer is het mislukt.
Toen we bij de Subway zaten kwam het met bakken uit de hemel en dat is nou niet bepaald lekker weer om in rond te lopen.

Dus we zijn naar onze hotelkamer teruggekeerd en hebben honkbal gekeken. Dat is natuurlijk ook niet verkeerd.
Erg spannend weer de wedstrijd tegen de Angels en de Yankees.
Maar de wedstrijd tussen de Dodgers en de Phillies was ook erg zuur voor de Dodgers.
Later zagen we op het niewus dat in San Fransisco zware overstromingen waren gekomen door de regen.
Dit was een blok van ons vandaan en wij hebben gewoon helemaal niets gemerkt.
Echt te komisch.
Op de kruising bij ons hotel was er ook een botsing gebeurd. Dat was natuurlijk ook weer vermaak.
Ze hebben nog mazzel gehad want zij konden gewoon uit de auto stappen met een nekkraag om als je bij ons vastzit in de auto en last hebt van je nek gaat het dak er gewoon af.
Maar zo te zien hebben ze in Amerika een andere methode ervoor.
Ik vond het wel jammer want ik had het wel leuk gevonden als ik had gezien dat het dak afgeknipt zou worden.

Na de wedstrijden op tv wilde we wat gaan eten. Door de receptioniste was gister nog een restaurant aangeraden maar we konden het nergens vinden.
Dus we zijn doorgelopen en bij een redelijk luxe italiaans restauarant terecht gekomen. Het was misschien wat duurder maar het was wel erg lekker eten.

Het was nadat we klaar waren met eten al rond half 11 dus we zijn nog even naar de supermarkt gegaan en toen keerde we terug naar ons hotel.

Dit wordt onze laatste avond in San Fransisco.
We gaan nu langs de kust naar beneden richting Los Angeles.
Ramon heeft vandaag ook kaartjes besteld voor de play-off wedstrijd de yankees tegen de angels.
Ik vind het echt super vet om een echte belangrijke honkbalwedstrijd in het echt te zien.
Heb er erg veel zin in :)

• 20 Oktober 2009 - 15:00

Roger:

Helemaal top dat jullie nog kaartjes voor de Angels - Yankees hebben kunnen regelen.

Let's go Angels!!

• 20 Oktober 2009 - 18:21

Ronald:

Let's go YANKEES

Gaan jullie ook naar Seaworld in San Diego?? Zullen jullie ook wel leuk vinden.

• 20 Oktober 2009 - 18:46

Robbert:

Roger: jij komt dus niet kijken naar de World Series dit jaar? ;-)

YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES, YANKEES,

Oh ja, cool dat jullie kaartjes hebben!

• 21 Oktober 2009 - 17:36

Hans:

hey nadia
    geweldig die foto's met dolfijnen :D

grt Hans

• 25 Oktober 2009 - 05:05

Indy:

jij kan heel goed met de zeehonden zwemmen! ( :-D )

groetjes aan ome ramon