Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

03 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanochtend weer lekker vroeg wakker, na een beetje rustig aan te hebben gedaan reden we rond kwart over negen weer naar de Grand Canyon, dit keer om een bustoer te gaan maken langs de South Rim.

Is best wel grappig want het is een toer waar je op een bus stapt en bij elke stop die er is, dat zijn er 9, kan je van de bus stappen en dan na elk kwartier komt er weer een nieuwe bus aan die je verder kan brengen.

We zijn niet bij elk punt uitgestapt omdat sommige erg dicht bij elkaar lagen en je dan praktisch hetzelfde uitzicht hebt.
Vanaf de een na laatste stop zijn we gelopen naar het eindpunt 1,8 km dus dat valt wel mee.

De tocht duurde in totaal ongeveer 3,5 uur. Het gekke is dat je gewoon eigenlijk niet genoeg kan krijgen van het uitzicht, je blijft maar kijken, zooo mooi!! Denk dat ik in mijn leven nog nooit zo iets moois en bijzonders heb gezien..

Na de toch zijn we met de auto naar de Easth Rim gereden ongeveer 25 miles verder dus dat is weer een stukje rijden maar ja wat wil je ook als de gehele Grand Canyon 277 miles is, echt zo groot.

De Easth Rim is weer heel erg anders dan de South Rim, andere vegetatie en daarachter lag ook nog eens woestijn, erg bijzonder. Ik blijf het maar zeggen want het is ook gewoon zo.

Daarna zijn we naar het hotel terugggekeerd. En in de avond maar weer gegeten bij een fast-food restaurant, want tja die kan je maar niet genoeg hebben haha.
Dacht ik een middel cola te hebben besteld krijg ik zo ongeveer bijna een liter. Dat kan je toch nooit opkrijgen. Als Ramon het al niet opkrijgt nou dan krijg ik het al helemaal niet op.

Morgen gaan we richting Alberquerque dat in de staat New Mexico ligt.

Jullie horen van mij!

• 03 Oktober 2009 - 08:41

Robbert:

Heerlijk vakantie op deze manier. Lekker om te zien dat het ook weer niet warm is bij de Grand Canyon.

Geef effe door aan Mona dat we trots op hem zijn dat hij de helicoptervlucht heeft gemaakt... Ik weet hoe het is om je angst daarvoor te moeten overwinnen, maar het is het absoluut waard ;-)

Veel plezier verder; ik blijf de verslagen wel volgen!

• 03 Oktober 2009 - 09:43

Wendy:

haha, wat schrijf je veel blogs zeg! maar wel leuk :) mooie foto's! geniet ervan. xoxo

• 04 Oktober 2009 - 10:09

Wendy:

Zeg, is die grote z'n scheerapparaat vergeten? :-)

Leuk om alles zo te kunnen volgen!