Holocaust - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Holocaust - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Holocaust

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

04 November 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteren werd Ramon vrij laat wakker dus waren we pas rond half 1 in Washington.
We zijn toen meteen naar het Holocaust museum gegaan.

Ontzettend groot museum en wauw wat indrukwekkend, erg, triest en nog veel meer.
Ik heb er eigenlijk gewoon geen woorden voor.
We hebben daar bijna 4 uur rondgelopen.
Wat werd hier het verhaal goed neergezet zeg..
Ik heb wel meerde museums bezocht over de holocaust en ook concentratiekampen bezocht in Nederland.
Maar hier werd ik soms echt onpasselijk van.
Ik kon naar sommige beelden niet eens kijken.
Zo gruwelijk, zo naar, zo zo zo onwerkelijk.
Dat dit mensen zijn aangedaan.. Dat kan je gewoon niet in je hoofd halen.

Ze lieten hier een treinwagon zien en een deur van een gaskamer, films over experimenten die ze met joodse kinderen deden, een maquette over het hele gaskamer proces en nog veel meer.

Na het museum was ik behoorlijk uit mijn doen en om eerlijk te zijn ook gewoon chagrijnig.
Het was een behoorlijke kost. Het was daar allemaal zo werkelijk en zo ongelooflijk zwaar.

Na het museum wilde Ramon nog naar het museum American Native.
Ik was zo uit mijn doen dat ik er niet meer zo veel zin in had.
Dus in het museum ben ik lekker op een stoel wezen zitten om even uit de gruwelijke wereld te ontsnappen wat ik had gezien.
Ramon had het echter ook vrij snel gezien in het museum omdat hij meer had verwacht dat het over de oorsprong van de indianen zou gaan en alles maar dat was helaas niet het geval.

We hebben toen besloten om een hapje te gaan eten bij Union Station.
Bij binnenkomst hadden ze een aantal verborgen camera's en ik kreeg het idee dat ze een soort benidorm bastards aan het opnemen waren.
Alleen weet ik niet of ze zo iets in Amerika kennen.

We hebben dit keer een lekker broodje gyros gegeten. Was eens wat anders dan de normale kost die we eten.
En toen stond ik ook even met Ramon stil bij het feit over het Holocaust museum.
Ramon vond me al zo chagrijnig en begreep al niet waardoor het kwam.
Maar ik kan er gewoon niet over uit dat je zo iets gruwelijk kan doen met een mens.
Kinderen en baby's en en en... Jeetje ben nog steeds sprakeloos.
Ramon die zei als van jongs af aan je geleerd is dat Joden het ergste volk is dat er is en je intense haat krijgt aangeleerd dan weet je niet beter.
Maar dan denk ik, ik heb naar sommige mensen ook intense haat, maar ze dood wensen en tot dood aan toe martelen??? Dat zou nooit in mij naar boven komen.

Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel waar we redelijk vroeg waren.
We hebben nog wat potjes Uno gespeeld waar ik elke keer maar weer wordt verslagen door Ramon.
Zo oneerlijk dat hij elke keer een stel goede kaarten in zijn hand heeft. Het geluk zit ook niet aan mijn zijde.

Ik ben ook vroeg gaan slapen omdat ik helemaal kapot was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Amerika

Lekker een maand op reis in Amerika..

Recente Reisverslagen:

12 November 2012

Back in Holland

11 November 2012

Last day

11 November 2012

Ice(cold)land

09 November 2012

Still awake?

09 November 2012

Iceland here we come
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 38343

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: