Still awake? - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Still awake? - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Still awake?

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

09 November 2012 | IJsland, Reykjavik

Nou waar ik een paar uur geleden mijn vorige blog mee ben geëindigd is niet gelukt.
Ramon en ik konden niet naast elkaar zitten, erg teleurstellend.
Heb je tickets die peperduur zijn en je boekt samen mag je toch wel verwachten dat je naast elkaar zit.
En vooral om het feit dat de persoon naast mij in haar eentje was en de persoon naast Ramon ook in haar eentje was.
Dus wij vroegen of ze onderling wilde ruilen maar dat wilde ze niet.
Maar ondertussen wel de hele vlucht liggen maffen, wat maakt het uit op welke stoel je zit als je toch de hele vlucht ligt te slapen??
Snap ik het of snap ik het?

Ik had gehoopt ook wat te kunnen slapen maar het was dramatisch zelfs met 3 Amerikaanse slaappillen in mijn mik kon ik de slaap niet vatten.
Ik was blij dat de vlucht over was want het leek gewoon dat zo ongeveer iedereen in het vliegtuig lag te maffen behalve Ramon en ik, nou juist de twee mensen die niet naast elkaar zitten.

Aangekomen in IJsland hebben we eerst wat eten tot ons genuttigd, we hebben in het vliegtuig wel wat gekregen maar dat was nou niet een denderende grote maaltijd en gezien we nu ook de porties van Amerika zijn gewend moesten we toch nog echt wat voedsel tot ons nemen.

Na het eten hebben we onze rental auto opgehaald.
Een super kleine auto in vergelijking wat we in Amerika hadden en gezien Ramon nogal breedgeschouderd is zit het niet echt lekker in een Nissan Micra.
Maar wat ik wel een pluspunt vind is dat ze stoelverwarming hebben.
In IJsland eenmaal buiten, koud, koud godkolere wat koud.
Het was wel 4 graden maar het waait hier echt zo godvergeten hard dat het gewoon een snijdende kou wordt en je het gevoel krijgt dat je in -20 graden buiten staat.

We hadden ook maar navigatiesysteem bij onze auto gehuurd. Garmin wat een klere apparatuur, duurde ontzettend lang voordat we eindelijk bereik hadden.

Gezien we toch nog niet naar ons appartement konden hebben we besloten om naar de Blue Lagoon te gaan.
Een verwarmd bad buiten vol maar dan echt ook vol met zout, ik kan blijven drijven, nou dat zegt wel genoeg mag ik hopen.
Hier hebben we twee uurtjes genoten en toen waren we er wel klaar mee.

En ja dan geeft je Garmin navigatie aan dat hij de straat niet kent waar je appartement ligt.
We zijn eerst doelloos rondjes gaan rijden maar aangezien het ook al half 2 was hadden we behoorlijk honger, dus we zijn wat gaan eten en hebben meteen de weg gevraagd.
Weet ik veel dat de th nog wat straeti voor hun voor een speciale p staat.
Zucht, ja toen kende de navigatie de naam wel.

Aangekomen konden we nog niet naar binnen omdat we pas om 3 uur werden verwacht.
Dus in de hoofdstraat van Reykjavik wooohoooo... Totaal niet denderend haha.. Hebben we wat koffie en thee gedronken.
En uiteindelijk konden we dan inchecken.
Het is een appartement met alles er op en er aan dus dat is wel ideaal.

Eerst gingen we boodschappen doen zodat we gewoon eens normaal zelf konden koken, nog best moeilijk om ingrediënten in te slaan als alles in het IJslands staat en je ook niet weet hoe duur alles is.
Maar uiteindelijk hadden we alles, waren we terug en hadden we onze koffers naar boven gesleurd en waren we genesteld.

Dus wij gingen UNO spelen nog steeds achter, moet toch echt een manier zien te vinden hoe ik Ramon moet verslaan zucht..

Na UNO spelen was het tijd om eten te koken. De inductie kookplaat is hier gewoon ronduit kut dus dat is beetje jammer, heb je eindelijk door hoe het werkt.
Geen blikopener.
Goed klote dus Ramon op weg om een blikopener te kopen.
Hij bleef een tijdje weg, hij had me ook een berichtje gestuurd maar ik heb niet echt op mijn mobieltje gekeken.
Dus Ramon komt terug met een pizza, nergens blikopener te koop..
Zucht wil je eindelijk zelf koken wordt je er alsnog in belemmert.

Inmiddels is het hier nu 8 uur en zijn we al 30 uur wakker, phoef..
We gaan zo samen lekker slapen, ik hoop van harte dat ik niet midden in de nacht wakker wordt..
En morgen zijn we van plan de natuur te gaan verkennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Amerika

Lekker een maand op reis in Amerika..

Recente Reisverslagen:

12 November 2012

Back in Holland

11 November 2012

Last day

11 November 2012

Ice(cold)land

09 November 2012

Still awake?

09 November 2012

Iceland here we come
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 38354

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: