White Moutains - Reisverslag uit Franconia, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu White Moutains - Reisverslag uit Franconia, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

White Moutains

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

13 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Franconia

Gisteravond was ik zo kapot dat ik vrij vroeg ging slapen wat resulteerde in dat ik vanochtend ook erg vroeg wakker was.
Na lekker genoten te hebben van de jacuzzi, konden we vroeg op pad gaan.
We hebben nog gebeld of we dit keer wel de Mount Washington konden oprijden, maar helaas was de route weer gesloten.

Vanaf conway hebben we een scenic byway genomen, de kancamagus highway, wat prachtig zeg. We zijn op diverse uitkijkpunten gestopt om uiteindelijk verder te rijden naar flume gorge.
Na een wandeling kwamen we aan bij de gorge wat een prachtig gezicht, echt het leek haast wel een sprookje.
Dit park konden we voor een deel met de bus doen maar wij hebben netjes de trail gelopen.

Na dat te hebben gedaan gingen we op weg om de cannon aerial tramway te doen.
Het is een gondel die omhoog gaat naar 4100 feet.
Beneden was het al koud maar boven was het nog veel kouder. Je kon een korte trail lopen naar een observatie toren. Daar boven aangekomen waaide we zo ongeveer weg en de gevoelstemperatuur was echt -10 graden.
We waren echt tot op het bot verkleumd maar het was wel een prachtig gezicht.
Nu kan ik ook begrijpen waarom de Mount Washington is gesloten, als het hier al zo ijskoud is en Mount Washington het hoogste punt is van de White Mountains....

Hierna hebben we een auto tocht gedaan, de White Mountains trail, dit was echt prachtig om te zien.
Vooral de bear notch road was echt prachtig met veel overhangende bomen die al helemaal verkleurd waren.
Rond dit punt hebben we ook voor het eerst na 370 mijl moeten tanken, wat voelt dat goed een volle tank voor 41 euro :)

In franconia aangekomen hebben we snel wat gegeten, wat helaas niet bepaald lekker was.
Bij het inchecken bij ons hotel lagen er allemaal foto's van een beer die in de omgeving was gespot. Je had Ramon zijn reactie moeten zien, die dacht neee niet weer beren :p Maar de man van het hotel meldde ons dat hij al een paar weken niet meer is gezien, maar ja je weet het maar nooit...
Nu is Ramon lekker aan het genieten van de Yankees en ik ga zo meteen lekker van een warm bad genieten en niet te laat slapen omdat we morgen van plan zijn om weer vroeg op pad te gaan.

• 13 Oktober 2012 - 22:38

Maurice:

Hoi Nadia en Ramon, het klinkt helemaal super en de foto's zien er ook mooi uit! Jullie zijn echt aan het genieten!! Gaaf hoor! Elke dag kijken we uit naar jullie belevenissen...... :-)