It's gonna be a bumpy ride - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu It's gonna be a bumpy ride - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

It's gonna be a bumpy ride

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

26 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Atlanta

Vanochtend stonde we bijtijds op omdat we veel dingen gepland hadden staan voor vandaag.
En dan heb je lekker gedoucht en je aangekleed, t-shirt, korte broek, slippers en dan kom je buiten koud dat het is...
Dikke mist en 49 fahrenheit wat omgerekend 9 graden is brr..
Heb snel schoenen aangetrokken en mijn joggingbroek over mijn korte broek aangetrokken.

Na een continentaal breakfast in het hotel zijn we op weg gegaan naar de cades cove loop road.
Helaas waren we niet de enigen. We hadden wel prachtige uitzichten maar op de manier hoe we reden zouden we over de 11 mijl round trip denk ik 3 uur over doen.
Nog een leuk weetje, er was daar een weg naar een kerk afgesloten gezien het feit dat er teveel beren waren.
Ik moest weer zo hard lachen, ik denk dat Ramon na deze vakantie wel helemaal klaar is met beren.
Toch hoopt Ramon nog steeds een beer tegen te komen, alleen wel als die veilig in zijn auto zit.
De grote man, maar de grootste bange poeperd, heerlijk :)

Na ongeveer halverwege kwamen we een visitiors center tegen en zijn we naar binnen gegaan om te vragen of we over de parson branch road richting georgia konden gaan. Die vrouw zei dat het wel mogelijk was maar dat het een weg was die je niet met een normale auto kon rijden.

We hebben dus uiteindelijk niet de hele roundtrip van de cades cove loop road gereden omdat het zo druk was en dan de pret er al afgaat als je een hele stoet met auto's ziet rijden door zo een prachtig gebied. Maar rond deze tijd van het jaar is de drukte hier heel erg normaal.

Dus wij namen de Parson Branch Road. Het eerste stukje dachten we hebben we hier nou een 4wheeldrive auto voor nodig, dit kan je ook gewoon met een normale personenauto rijden.
Totdat we afsloegen en op een eenrichtingsweg kwamen en wat voor een weg.
Op een gegeven moment kwamen we niet eens omhoog en zat ik bijna gillend in de auto, het was zo eng haha.
Maar het was een prachtige route.
Alleen zoals de titel al zegt een erg bumpy ride, vol met kuilen en hobbels.
Op een gegeven moment kwamen weer bij de bewoonde wereld en wisten we dat we het hadden overleefd. Want als je daar vast komt te zitten ben je echt de lul.
Geen bereik met de telefoon en ik denk dat er ook maar weinig mensen over deze weg heen rijden.

Na deze heftige route gereden gingen we op weg naar de amicalola falls. Hier kon je wel een trail lopen maar 5 mijl heen en dan 5 mijl terug lopen vind ik net teveel van het goede.
Vooral omdat je hier vaak niet weet hoe stijl de trails zijn.
Dus uiteindelijk zijn we naar de top gereden waar je een overlook van de falls had.
De overlook stelde niet veel voor maar je kon wel 425 treden naar beneden lopen om aan de onderkant van de waterval te komen om hem te bezichtigen.
Dat was dan wel weer erg prachtig.
Alleen de 425 treden omhoog is dan weer minder leuk, 425 treden klinkt niet zo veel maar ik heb vandaag ervaren dat dat nog een behoorlijke klim is.

Na deze tocht door het natuurgebied zijn we op weg gegaan naar Atlanta.
Onderweg naar Atlanta, moesten we stoppen bij een stopbord maar we zagen een vrachtwagen aankomen en Ramon en ik dachten allebei hetzelfde, snel voor de vrachtwagen gaan anders zit je de hele tijd achter zo een vrachtwagen te hangen die je niet kan inhalen.
Het was misschien niet de slimste keuze, in Nederland zijn we gewend dat de vrachtwagen niet zo hard rijden maar hier zie je vaak genoeg dat vrachtwagens op hoge snelheid personenauto's inhalen.
En deze vrachtwagenchauffeur had er ook aardig de vaart erin.
Waar je 55 mph mocht reed Ramon op een gegeven moment 63 mph om een beetje afstand te nemen van de vrachtwagen. Maar het lukte maar niet en dan hebben we het niet over een snelweg die rechttoe rechtaan is, nee allemaal bochten. We hebben wel ontzettend gelachen om dit feit, hadden we hem nu wel maar gewoon voorgelaten haha.
We hebben ook nog even mogen genieten van de drukte en de files rond Atlanta.
Aangekomen bij ons hotel bleken we echt een super grote kamer te hebben erg relaxt, vooral omdat dit voor 3 nachten onze verblijfplaats is.

Na snel even een pizza bij Papa John's te hebben gehaald (moesten even kijken of Bob gelijk heeft dat die de lekkerste pizza heeft) zijn we weer naar ons hotel gegaan en hebben we voor de rest lekker genoten op onze hotelkamer. Oh en Bob we zijn het helaas niet met je eens dat dit de lekkerste pizza is ;)