Mount Washington - Reisverslag uit Bartlett, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Mount Washington - Reisverslag uit Bartlett, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Mount Washington

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

12 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Bartlett

Vanochtend werd ik helaas weer heel erg vroeg wakker maar kon ik daarentegen wel ontzettend genieten van de zonsopkomst op ons balkon.

Lekker ook even in de jacuzzi gelegen en na een beetje getreuzeld te hebben wilde we weggaan.
Alleen hadden we in eerste instantie geïnformeerd of we in deze kamer konden blijven omdat Ramon nog later een tweede boeking van dit hotel had gedaan. Helaas was dat niet meer mogelijk dus moesten we weer terug naar onze kamer om weer al onze spullen in de auto te laden.

Daarna was het toch echt tijd voor het ontbijt. Na het ontbijt was het de bedoeling om de Mount Washington op te rijden maar ook hier was het gesloten vanwege de weersomstandigheden op de top.
Morgen gaan we een nieuwe poging wagen en anders is het klaar want langer blijven we niet in dit gebied.

Een stukje terug was er een visitor center en zijn we gaan vragen of er misschien een paar trails waren voor beginnende hikers die niet al te moeilijk waren.
Twee trails raadde de mevrouw aan dus waren we van plan om die ook alle twee te gaan lopen.

De eerste was Crystal Cades, een kleine hike die wel een beetje omhoog ging maar prima te doen was. Aan het einde kwam je een hele mooie waterval tegen.

Na deze hike gedaan te hebben, hebben we wat gegeten en zijn we op weg gegaan voor de tweede hike.
In het begin was die al pittig want hij loopt bijna de hele 0,5 mile omhoog.
Maar bijna aan het eind kwamen we tot onze verbazing een nogal rotsige klimroute tegen.
In eerste instantie dacht ik mede door de hoogte dat Ramon zou afhaken maar hij is net zoals mij naar de top gegaan. Wat ben ik toch trots op mijn schatje.
Bij het eindpunt aangekomen was het de moeite wel waard, wat een prachtig uitzicht, niet normaal :)

Alleen de klim naar beneden was ook niet alles, laten we het er op houden dat je voeten en handen moest gebruiken om beneden te komen.
Ik vind het erg bijzonder dat dit een beginners hike wordt genoemd.
We hadden het er over met een koppel die al boven was en vaker hiken.
Ze zeiden het komt door de afstand dat het beginners wordt genoemd was het dezelfde hike maar dan 2 miles langer was hij al voor gevorderden.
Maar we kunnen van alles zeggen we hebben het wel maar even mooi geflikt.

Helemaal kapot beneden aangekomen hebben we besloten om nog wat covered bridges te bezoeken. We hebben er twee opgezocht wat een behoorlijk idyllisch plaatje geeft.
Daarna hebben we besloten om niet te laat te gaan eten en toch maar even lekker op tijd in onze hotelkamer te zijn.

Onze nieuwe kamer is eigenlijk bijna hetzelfde. Alleen het zicht over de bergen is van een andere kant maar net zo goed heel erg mooi.

Ramon is nu wel heel erg huiverig om de beren weer tegen te komen wat nogal hilarisch is om te zien hoe die zich dan gaat gedragen.

Maar werkelijk waar ik ben helemaal in mijn nopjes. Helaas moet ik nou mijn blogs alleen in het fitness centrum schrijven. Morgen gaan we weer verder naar een ander plaatsje rijden maar we hebben het zeker helemaal naar onze zin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bartlett

Amerika

Lekker een maand op reis in Amerika..

Recente Reisverslagen:

12 November 2012

Back in Holland

11 November 2012

Last day

11 November 2012

Ice(cold)land

09 November 2012

Still awake?

09 November 2012

Iceland here we come
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 38384

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: