Car trouble - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Car trouble - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Car trouble

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

21 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Zo gisteren was het ons dagje wel.
In de ochtend wilde we ontbijten in ons hotel, maar het hotel was werkelijk waar propvol omdat in South Bend een uur verderop een college football wedstrijd zou zijn.
Dus we hadden wat van het ontbijt gehaald en opgegeten op de kamer.

Daarna gingen we nog even naar de Wal-Mart waar ik ook de eerste Amish mensen hebben gezien.
Verderop zijn we nog naar een Walgreens gegaan waar ik zo een koetsje van de Amish mensen zag.
Ramon wilde snurkspul kopen maar uiteraard hebben ze het hier niet, ik had hem nog zo gezegd dat hij te weinig mee had genomen. Mannen ook, willen het altijd beter weten. Voor mij hebben we daarom maar slaappillen gekocht in de hoop dat ik daar mee wat meer uurtjes slaap kan pakken.
En ja slaappillen kan je daar gewoon legaal en zonder doktersvoorschrift kopen en zoveel als je wilt. Erg handig :)

Vol goede moed gingen we daarna op weg naar Chicago.
Met nog een uurtje te gaan, kwam er een steentje tegen onze voorruit aan en zat er een super grote ster in.
Wij gestopt om de verhuurmaatschappij op te bellen, we moesten naar de verhuurmaatschappij in Chicago gaan.
Maar ik had nogal strak mijn dag gepland met om 2 uur een stadium tour van de Cubs.
Ramon opgebeld of het later kon dus hebben we het om 4 uur gezet.

Bij Thrifty aangekomen kregen we gelukkig een nieuwe auto mee, zelfde auto maar een andere kleur. Helaas is onze kilometerstand verloren gegaan.

Na alles met de auto geregeld hebben gingen we naar de Navy Pier.
Omdat het super druk is in Chicago hadden we besloten om daar onze auto te parkeren (auw 25 dollar) en dan met fietsen naar het stadium te fietsen.

Maar helaas waren de fietsen maar tot 5 uur te huur en hadden we geen tijd om ze in te leveren. Toen probeerde we de kaartjes voor de boottocht van 's avonds om te ruilen, maar het was een speciale boottocht die alleen maar op zaterdag ging dus die konden we ook niet omruilen.

Toen hebben we nog een keer geprobeerd om de stadium toer op een andere dag te krijgen maar omdat ze het al een keer hadden gewisseld wilde ze het niet nog een keer doen.

Dus uiteindelijk hebben we besloten om niet de stadium toer te gaan doen en het geld maar als verloren te beschouwen.

We hebben voor de rest een beetje op de Navy Pier rondgelopen waar het echt super druk was.
Heel wat winkeltjes bekeken.

Om kwart over 6 gingen we de boottocht doen.
Het was een haunted boat tour. Wat hebben we toch gelachen met de boot toer.
En wat was het gaaf om tussen al die grote gebouwen heen te varen.

Na de boottocht hebben we onze hotel gezocht. Redelijk chique hotel, helaas moeten we hier ook voor de auto betalen, 43 dollar per nacht slik..
Maar daarentegen zitten we wel in hartje Chicago dus we moeten het maar voor lief nemen.

Ik had ook besloten om vandaag mijn blog te schrijven omdat we ook voor het internet moeten betalen.

Vandaag gaan we sowieso lekker fietsen omdat het heerlijk weer is in Chicago, de voorspelling is 68 Fahrenheit, 20 graden.
Dat maakt mij een blij persoon :)

• 23 Oktober 2012 - 17:52

Ignatius Von Leip:

Leuk reisverslag Naadje, en ramon natuurlijk. Ik krijg nu ook weer zin om te gaan... die skylines van Chicago... super. Vooral doorgaan met je reisverlsag en je hebt in ieder geval een vaste lezer!!! x voor Naad en laterzz voor ramon