Let the sun shine - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Let the sun shine - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Let the sun shine

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

22 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Ik heb vannacht eindelijk een keer redelijk geslapen, ik was nog wel vroeg wakker maar ben gelukkig niet 80 keer in de nacht wakker geworden. Dus was iets meer uitgerust vanochtend.

Rond half 10 gingen we op pad, op zoek naar wat om te ontbijten. Dat was nog al moeilijk te vinden maar uiteindelijk hadden we iets gevonden in een warenhuis waar we heerlijk hebben gegeten. Enige nadeel: ik had om water gevraagd en kreeg kraanwater. Als ik iets niet lekker vind om te zuipen is het het kraanwater hier, het lijkt net chloorwater erg smerig.

Onze eerste doel van vandaag was de John Hancock Observatory. We hebben daar besloten om een kaart te kopen dat je in de ochtend en in de avond omhoog kan.
De gebouwen hier blijven indrukwekkend. Dus ook van bovenaf.
Gezien het echt super helder weer was, konden we echt heel erg ver kijken. Echt super vet om te zien :)

Na genoten te hebben van dit prachtige uitzicht zijn we weer op weggegaan naar de Navy Pier, waar we fietsen hebben gehuurd.
Omdat het zo warm was zijn we eerst maar terug gegaan naar het hotel zodat ik even een korte broek kon aantrekken.
Een korte broek? Jeps, een korte broek stralend weer :)

Met de fietsen zijn we eerst naar het Soldier Stadium gefietst, dat is de thuishaven van de Bears.
Erg indrukwekkend groot gebouw.
Vanaf Soldier Stadium zijn we naar Grant Park gegaan waar de Buckingham Fountain staat. Helaas is die vanaf 1 oktober niet in werking, maar ik kan me goed voorstellen hoe indrukwekkend het is als die gevuld is met water.
Vanaf Grant Park zijn we verder gefietst naar Millenium Park waar de oh zo beroemde bean staat.
Het was er behoorlijk druk maar het is toch wel vet om te zien.
Daar hebben we nog even gezeten en echt heerlijk genoten van het zonnetje.
Voor de rest zijn we verder gefietst over de Lakeshore Trail.
Waar het lekker druk was, ik denk dat als we geteld hadden hoeveel mensen daar hardlopen en fietsen dat het me niets verbaast dat we over de 500 mensen komen.
We zijn daarna nog een heel stuk naar Lincoln Park gefietst.
Probleem was dat we nu behoorlijk door moesten trappen om op tijd terug te zijn bij de verhuurmaatschappij.
Het is ons gelukt en we hebben in totaal ongeveer 20 mijl gefietst :)
Dus kan je wel begrijpen dat we nu behoorlijk onze beentjes voelen.

Nadat we de fietsen hadden ingeleverd zijn we terug gelopen naar de John Hancock Observatory om te genieten van de zonsondergang van boven.
Het was prachtig om te zien hoe de zon onderging.
Beetje jammer dat het erg druk was waardoor het moeilijk was om mooie foto's te maken.
Na daar een beetje rondgehangen te hebben zijn we richting ons hotel gelopen.

Ik had niet echt veel trek dus Ramon heeft een broodje gehaald bij een broodjeszaak en ik heb in de supermarkt lekker vers fruit gekocht en wat yoghurt. Heerlijk eens een beetje wat gezondst :p

We waren lekker vroeg in ons hotelkamer, ik ben even lekker in bad geweest en ga even lekker uitrusten want morgen zullen we wel weer een groot gedeelte van Chicago doorkruisen, dus ben ik even lief voor mijn voetjes vanavond :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Amerika

Lekker een maand op reis in Amerika..

Recente Reisverslagen:

12 November 2012

Back in Holland

11 November 2012

Last day

11 November 2012

Ice(cold)land

09 November 2012

Still awake?

09 November 2012

Iceland here we come
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 38367

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: