The winter olympics area - Reisverslag uit Speculator, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu The winter olympics area - Reisverslag uit Speculator, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

The winter olympics area

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

15 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Speculator

Vanochtend stonden we weer erg vroeg naast ons bed. Na het ontbijt om 8 uur te hebben genuttigd zijn we naar de ski jump gegaan. We waren er zo vroeg dat de stoeltjeslift naar boven nog ingesteld moest worden.

Dus hebben we even gekeken bij de Wet en Wild freestyle training. Met ski's van een schans af en dan in een zwembad belanden. Zij liever dan ik met deze temperatuur, ongeveer 9 graden met motregen. Maar het was wel super vet om te zien.

Daarna hebben we de stoeltjeslift naar boven genomen en met een lift naar boven in de 120 meter toren. Hier kreeg je een heel goed beeld van hoe eng het is om omlaag te gaan haha :)

Na hier een tijdje te hebben rondgelopen zijn we op weg naar de Whiteface Mountain gegaan. Helaas werkte de gondola's vanwege een stroomstoring niet en konden we niet omhoog. Erg jammer maar waarschijnlijk zouden we op de top toch heel weinig zicht hebben gehad aangezien er heel veel bewolking was en het echt de hele dag heeft geregend.

Daarna zijn we naar de High Falls Gorge gegaan. Beetje duur voor wat je er voor krijgt maar alsnog erg mooie waterval en leuk om te zien. Na een halfuurtje waren we er al doorheen.

Terug bij de Whiteface Mountain bleek de stroomstoring nog niet te zijn opgelost dus zijn we terug gereden naar Lake Placid om het museum te bezoeken van de Olympische Winterspelen.
Tot onze verrassing was er een toernooi bezig van icehockey. We hebben een deel van de wedstrijd van de vrouwen gezien, wat op zijn zachts gezegd wel heel erg amateuristisch was. Sommige mochten zelfs alleen maar even op het ijs om heen en weer te schaatsen. Ramon en ik kregen ook het idee dat die net waren begonnen want ze konden bijna geeneens schaatsen. Wat toch wel een belangrijk vereiste is.
Daarna zijn we naar de andere baan gegaan waar de jongens speelde wat er wat leuker aan toe ging en dat was weer wat serieuzer.
Gezien ik nog het museum en de whiteface mountain wilde bezoeken hebben we niet de hele wedstrijd afgekeken en zijn we in het zelfde gebouw naar benenden gegaan naar het museum.

Erg leuk om te zien wat voor materialen mensen in de tijd van 1932 gebruikte voor de olympsiche winterspelen. Daar zou je nu niet meer aan moeten denken.
In het museum bleek ook dat de gondola voor deze dag niet meer zou werken dus konden we helaas de whiteface mountain niet op.

We hebben toen besloten om even lekker een subway broodje te eten en op weg te gaan naar Speculator. We zijn die kant op gegaan langs een hele mooie weg wat de scenic adirondack trail wordt genoemd.
Helaas scheen het zonnetje niet want anders was het nog mooier geweest.

Rond 4 uur kwamen we aan bij de lodge voor vandaag met zoals sommige al op mijn facebook hebben gezien een prachtig uitzicht vanuit de kamer. Helemaal top.
Omdat we redelijk ver weg van de bewoonde wereld zijn hebben we ook in deze lodge gegeten omdat het tegelijkertijd ook een restaurant is.
Achteraf maar beter ook omdat het heel erg mistig was.
Amerika in het donker is al niet prettig om te rijden en in de mist al helemaal niet.

Nu zitten we lekker op onze kamer en kunnen morgen een beetje uitslapen. Althans als me dat gaat lukken want tot nu toe ben ik nog niet later dan 7 uur wakker geworden.

• 15 Oktober 2012 - 20:34

Ton.Zwiers:

Hoi Nadia en ramon. Hoorde van Maurice over je blog ben even gaan zoeken op het net en gevonden. Erg leuk om te lezen.Groetje van mij en hou de grote onder de duim