Niagara here we come - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Niagara here we come - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Niagara here we come

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

18 Oktober 2012 | Canada, Niagara Falls

Vanochtend was ik zoals gewoonlijk weer rond een uurtje of zeven wakker.
Gezien Ramon zo vredig en lief lag te slapen, dacht ik in eerste instantie te wachten maar na 1,5 uur wachten had ik geen zin meer om te lezen en dacht ik, ik ga me alvast douchen en aankleden.

Rond 9 uur schrok Ramon helemaal verwilderd wakker en was verbaasd dat ik al had gedoucht.
Ik verbaas me echt over mijn mannetje gezien het feit dat als de douche aanging de leidingen echt een ontzettend kabaal maken.
Wat zou dat fijn zijn als je daar doorheen kan slapen :p

Rond half 10 gingen we op weg naar een Subway en een Starbucks om daarna op weg te gaan naar Watkins Glenn State Park.

Aangekomen in het stadje Watkins Glenn zag ik een Ford dealer en aangezien ons rechter knipperlicht het niet meer deed zei ik anders moet je hier even stoppen want ik had persoonlijk geen zin om helemaal een Trifthy op te zoeken om het te laten repareren.
Ramon was in eerste instantie heel erg bang dat hij genaaid zou worden maar het koste uiteindelijk maar 11 dollar.
En die man was echt helemaal super hij had in 1952 in dienst gezeten in Duitsland en was ook in Amsterdam geweest. En hij zei nu ik jullie zie komt alles weer omhoog. Hij was heel erg enthousiast. Hij was echt ontzettend verbaasd dat wij de benzineprijs ontzettend goedkoop vonden. Toen wij onze benzineprijs noemde schrok hij helemaal.

Na een tijdje daar besteed te hebben was het toch echt tijd om naar het natuurpark te gaan.
Daar hebben we weer een gorge trail gelopen en ik vond deze toch echt de mooiste van alle vier de parken die we hebben bezocht.
Net zoals alle andere parken hebben we hier ook de gorge trail gelopen, wat een klim was dat. Ik weet niet precies hoelang de trail was maar volgens mij langer dan 1 mijl met zo ongeveer bijna alleen maar trappen omhoog.
We waren dan ook wel erg blij toen we boven aangekomen waren en even wat vocht tot ons konden toedienen.
De temperatuur was namelijk ook gestegen tot 70 fahrenheit dat is ongeveer 21 graden.
De terug weg hebben we de indian trail gelopen. Onderweg zag ik echt onwijs veel eekhoorntjes echt super schattig.

Beneden aangekomen was het al half 3.
Ik heb toen Ramon toch even overgehaald als hij er toch is om even naar het circuit van Watskins Glenn te gaan.
Ramon zij maar aldoor dat het circuit van Zandvoort veel mooier was.
We konden niet heel dichtbij komen omdat het was gesloten voor toeschouwers maar aan de mooie grote tribunes te zien zag het stukken beter uit dan op het circuit van Zandvoort.

Hierna was het tijd om richting Canada te rijden.
De TomTom vond het ook eens tijd voor wat avontuur want hij stuurde ons een onverharde weg op.
Wel super geinig en we kwamen ook uit waar we moesten zijn dus dat kwam helemaal goed uit.

De weg naar de Niagara Falls was ongeveer 3 uur rijden.
En het is officieel ik ben de Amerikaanse grens over gegaan naar Canada.
Weer een land dat ik op mijn lijstje kan zetten wat ik heb bezocht.
Ik dacht in eerste instantie dat de douane nogal streng was omdat ik dat ook op een forum had gelezen maar dat viel heel erg mee.

Op weg naar ons hotel hebben we al beide kanten van de falls gezien, erg mooi en ik vind iedereen gelijk hebben dat de Canadese kant mooier is dan de Amerikaanse kant.
Gezien we in het Towerhotel zitten hebben we ook een uitzicht over de Canadese falls. Wat echt prachtig is.

Vanavond hebben we ook besloten om wat te eten bij de Applebee's maar kregen we tot onze schrik een beetje een hoge rekening voor onze neus geschoven dus morgen gaan we sowieso kijken voor iets anders.

Na het eten zijn we langs de falls gelopen die in de avond met lichten worden verlicht. Erg mooi om te zien vooral als gewoon het neutrale licht er op valt, wat een natuurgeweld is dit zeg..

Nu zitten we weer op onze kamer en is de waterval echt duidelijk te horen.
het lijkt net alsof er constant een trein langs dendert. En dan zitten wij ongeveer 80 meter boven de grond.

Morgen gaan we de Niagara Falls verder bezoeken maar nu ga ik ook zo mijn bedje opzoeken want ik ben elke keer helemaal kapot van alle indrukken die ik krijg op 1 dag :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Niagara Falls

Amerika

Lekker een maand op reis in Amerika..

Recente Reisverslagen:

12 November 2012

Back in Holland

11 November 2012

Last day

11 November 2012

Ice(cold)land

09 November 2012

Still awake?

09 November 2012

Iceland here we come
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 38420

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: