Waterval hier, waterval daar - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Waterval hier, waterval daar - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Waterval hier, waterval daar

Door: Nadia Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Nadia

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Ithaca

Helaas was er gisteren niet echt een internetverbinding dus typ ik vandaag weer twee blogs achter elkaar.

Gisteren stonden we echt mega vroeg op, ik was toch al wakker dus we gingen al om 8 uur op pad. Ik had namelijk nogal wat in de planning staan.

Van Cooperstown zijn we naar Ithaca gereden wat ongeveer 2 uurtjes rijden was.
Vandaar zijn we meteen naar de taughannock falls gegaan.
We hebben daar de gorge trail gelopen van in totaal 1,5 mijl.
Wat kan ik toch genieten van de prachtige natuur hier.

Na de taughannock falls wilde we buttermilk falls state park gaan doen maar we miste de afslag en kwamen robert h treman state park tegen die ik ook nog wilde doen dus we besloten om die maar eerst te gaan doen.
Ik dacht dat de gorge trail daar 2,25 mijl was maar dat bleek alleen de heen weg te zijn en dan moest je nog 2,25 mijl terug.
Die vrouw van het visitors center zij dat we ook naar boven konden rijden en de gorge trail van 1 mijl konden doen.
Blij dat we dat gedaan hadden want die 1 mijl was voor het grootste gedeelte alleen maar trappen.
Maar wat was dit prachtig echt niet normaal meer.

Terug in de auto aangekomen was het inmiddels al half 3 maar toch wilde ik ook nog naar buttermilk falls state park.
Bij het uiteinde van Robert H Treman Park hebben we ook de 1000 mijl aangetikt. Dus dat is 1600 kilometer wat we in een week tijd hebben gereden. Ik kan het eerlijk gezegd totaal niet geloven want ik heb totaal niet het gevoel dat we al zoveel hebben gereden.

Buttermilk Falls State Park was weer een hele klim de gorge trail was 3/4 mijl lang, niet zo super lang maar wel als het alleen maar trappen omhoog zijn. Dan is het behoorlijk zwaar..
Op de terugweg hebben we niet de gorge trail genomen omdat dan moesten we alle trappen weer af lopen maar de south rim trail die omlaag loopt zonder trappen.
Dat is ook de tijd voor Ramon dat hij zijn zig-zag move doet :)
Zigzaggend naar beneden, wat een behoorlijk komisch effect geeft.

Na beneden aangekomen te zijn hebben we een Applebee's gezocht omdat we daar elke keer echt heerlijk eten en ook een paar maal bij restaurants zijn gekomen waar het niet altijd even lekker is en bij Applebee's we atijd weten dat we goed te eten krijgen.

Onderweg naar Applebee's kwamen we nog een shoppingmall tegen die tot 9 uur geopend bleek te zijn dus na het eten gingen we nog lekker shoppen.

Daar heeft Ramon bij de old navy een shirt van 1,47 dollar gekocht, ach ja ze zullen het maar kwijt willen haha.

Daar waar ik dacht vandaag goedkoop uit te zijn vanwege het feit dat alle natuurparken waar we waren geweest gratis waren heb ik weer behoorlijk geshopt.

Moe en voldaan waren we ongeveer rond half negen op onze kamer.
Ik dacht goh nu kan ik wel eens een keer een wedstrijd afkijken maar in de negende inning kon ik mijn ogen niet meer openhouden dus is het weer niet gelukt haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ithaca

Amerika

Lekker een maand op reis in Amerika..

Recente Reisverslagen:

12 November 2012

Back in Holland

11 November 2012

Last day

11 November 2012

Ice(cold)land

09 November 2012

Still awake?

09 November 2012

Iceland here we come
Nadia

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 38364

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 12 Oktober 2012

Amerika

30 September 2009 - 30 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: